tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Jak one brzmią - MZ ETZ 251 vs Jawa TS 350 [ANKIETA]
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Jak one brzmią - MZ ETZ 251 vs Jawa TS 350 [ANKIETA]

Autor: Barry 2019.01.22, 15:47 12 Drukuj

Są takie motocykle, których brzmienie nie sposób pomylić z jakimikolwiek innymi… Jeśli kiedykolwiek mieliście do czynienia z MZ ETZ 251, czy Jawą TS 350, to istnieje duża szansa, że do dziś jesteście w stanie odtworzyć w swojej pamięci charakterystyczne dźwięki pracy tych silników.

Jeśli jednak nie jesteście w stanie, to poniżej krótkie przypomnienie. Jak już odsłuchajcie, koniecznie zagłosujcie na swojego faworyta i dajcie znać, za co kochaliście dwusuwy z lat 90.

MZ ETZ 251 to następczyni ETZ 250 i większa siostra modelu ETZ 150. Motocykl produkowany w latach 1988-1991. Jeden cylinder, dokładnie 241 ccm pojemności, 5-biegowa skrzynia i oczywiście dwusuwowy rytm pracy jednostki. Prędkość maksymalna około 130 km/h, przynajmniej teoretycznie, bo wiem, że kilka osób napisze za chwilę w komentarzach, że "ich emzetka jechała ponad 140…". Jeśli ten motocykl nie śnił ci się po nocach, to znaczy, że śnili o nim twoi rodzice…

Jak brzmi MZ ETZ 251?

Jawa TS 350 królowała na naszych drogach w podobnym czasie, gdyż jej produkcja wystartowała na początku lat 90. Skrót TS w nazwie oznacza Twin Sport. Motocykl napędzała dwucylindrowa, dwusuwowa jednostka o pojemności 343 ccm, rozwijana i ulepszana przez czeską Jawę długimi latami. Modelem pokrewnym była CZ 350. Motocykl dysponował czterobiegową skrzynią i rozpędzał się do około 130 km/h… W iluż to wyścigach ulicznych weryfikowano, czy szybciej pojedzie ETZ 251, czy właśnie Jawa…

Jak brzmi Jawa TS 350?

Na koniec dodajmy tylko, że prawdziwemu znawcy dwusuwów z lat 90., do rozpoznania ETZ 251, czy Jawy TS 350 nie jest nawet potrzebny dźwięk, bo w zupełności wystarczyłby mu sam zapach tych maszyn…

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 4
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: xxx 23/01/2019 11:57

Jestem świadomy, że tak może wyglądać rzeczywistość portali motocyklowych. Pytanie tylko, czy ludzie nie czytają tego typu treści z prozaicznego powodu, a mianowicie dlatego, że właśnie tego typu treści dominują. Nie oszukujmy się, tematy poświęcone technice motocyklowej i mechanice wymagają dużej wiedzy, zaangażowania, zgłębienia wiedzy, szukania merytorycznych źródeł. To, co irytuje mnie wśród polskich portali motocyklowych to to, że niemal wszystkie niemal przepisują od siebie tematy, często błahe lub wręcz idiotyczne. I tak na 3-4 dużych portalach motocyklowych oglądam ten sam filmik z policjantem, który "przepuścił motocyklistę" lub filmik ze zniszczeniem 2 motocykli tego samego dnia przez tego samego jeźdźca. Brakuje mi portalu, który wyróżniałby się profesjonalnym opracowaniem zagadnień z dziedziny mechaniki motocyklowej lub chociaż jakichś napraw, regulacji podzespołów motocyklowych. Jestem przekonany, że gdyby zaczęły się pojawiać solidnie opracowane, merytoryczne artykuły, znalazłyby one czytelników. Nie wierzę, że jest popyt tylko na bzdurne tematy, okraszone filmikami na podobnym poziomie. Wszak znaczna część motocyklistów lubi samodzielnie naprawiać i udoskonalać swoje maszyny, wielu z nich pasjonuje mechanika motocyklowa i sposób w jaki działają ich jednoślady. Jeżeli faktycznie w Redakcji znajdują się osoby, które dobrze czują się w technicznych tematach, bardzo proszę, niech nie boją się podzielić swoją wiedzą z czytelnikami. Ponieważ wśród polskich portali motocyklowych nie ma konkurencji w obszarze, o którym piszę, moglibyście się wyróżnić i zostawić innych w tyle oraz być może zyskać nowych czytelników.

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę